امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
آمار بازدید سایت
خلاصه دست نویس کتاب اصول و فنون مذاکره
این کتاب اثر راجر فیشر- ویلیام یوری ، ترجمه دکتر مسعود حیدری چاپ بیست و دوم سازمان مدیربت صنعتی است.
این کتاب به طور خیلی دقیق به صورت دست نویس خلاصه شده است که دیگر نیازی به مطالعه کل کتاب نمی باشد.
جزوه به صورت پی دی اف تهیه شده است.
طرفداران فوتبال به شکلی غیرقابل باور در مورد تیم مورد علاقه خود بطور احساسی برخورد میکنند. اگر مشتریان شما هم چنان برخوردی با کسبوکار شما داشتند، خوب نبود؟ اگر در مورد محصول و برند شما به همه میگفتند و از آن دفاع میکردند!!!
همواره باید به خاطر داشته باشیم، هرچند سالهای سال است که زندگی قبیلهای را ترک کردهایم، اما هنوز همچنان در ذات و ریشه خود عادات قبیلهای داریم. همچنان یک علاقه ذاتی نسبت به تعلق داشتن به چیزی داریم. امروزه همواره سعی میکنیم تا از طریق کسبوکاری که خودمان را آن هماهنگ کردهایم، هویتی برای خودمان ایجاد کنیم، خواه آن یک نام بزرگ یا یک فروشگاه یا کافه محلی باشد.
حس کیفیت
این چیزی است که بسیاری از برندهای بزرگ بخوبی آن را درک میکنند اما درعینحال بسیاری از شرکتهای کوچکتر از آن کاملاً غافل هستند. ملل مختلف برای خودشان پرچمی را دارند تا مردم را در زیر آن با یکدیگر متحد کنند و به آنها هویت بدهند. لوگو برندها هم همانند پرچم برای آنها عمل میکنند، تا از طریق به اعضاء قبیله کمک کنند تا یکدیگر را بخوبی بشناسند و به اعضاء دیگر قبیلهها (طرفداران دیگر برندها) بگویند که به کجا تعلق دارند. اینکه نسبت به چه کسی و چه چیزی وفادار باشیم، به دیگران میگوید که “ما کی هستیم” و “معرف چه چیزی هستیم؟”
برندسازی همانند یک پرچم است. این پرچم به مصرفکننده کمک میکند تا به دیگران اعلام کنند که از چه چیزی حمایت میکند. هر کسبوکاری بدون توجه بهاندازه آن، باید پیامی مشخص و واضح برای خودش داشته باشد. از خودتان بپرسید: “برند من معرف چیست؟” برند قولی است به مصرفکننده – – قولی در رابطه باتجربه مورد انتظار. “از ما بخرید و در عوض این را دریافت کنید.”با قول دادن شما مشتریان را بهسوی خودتان جذب میکنید، با عمل کردن به آن قول شما طرفداران وفادار برای خودتان درست میکنید.
تجربه اپل
آیا کمپین شرکت اپل تحت عنوان “I’m a Mac and I’m a PC” — “من یک کامپیوتر مکینتاش هستم و من یک کامپیوتر شخصی هستم” را به خاطر دارید؟– اگر ندیده اید، مجموعه این تبیلغات در ویدئو بالا برای شما قابل مشاهده است – – این کمپین در زمان خودش بسیار موفق بود، چرا که پیامی روشن و واضح را انتقال میداد و آن اینکه “از یک کامپیوتر خانگی (ویندوز) استفاده کنید و همواره منتظر محرومیت و ناامیدی باشید، از اپل استفاده کنید و رویای خودتان را بسازید. چیزی که در این رابطه خیلی اهمیت دارد، این است که اپل به قولی که تحت عنوان برند خودش به مصرفکننده داده بود را عملی کرده و به همین دلیل است که امروزه محصولات اپل به این شکل گسترده مورداستفاده هر قشری قرار دارد.
البته توجه به این موضوع هم کاملاً لازم و ضروری است که برند شما قادر به عمل کردن به قولی که میدهد باشد. در اینجا بخوبی میتوانیم نکتهای را در برابر اپل از برند سامسونگ بیاموزیم و آن اینکه سامسونگ برای اینکه بتواند با اپل در حوزه تلفنهای همراه رقابت کند، گوشی تلفن بزرگتری را به بازار عرضه کرد. برای چند ماه اینطور به نظر میرسید که این تاکتیک اثرگذار بوده و موفق شده است. اما پس از مدتی مشخص آن گروهی که از اپل روی گردانده و به سمت این گوشی رفته بودند، شروع به بازگشت به سمت اپل کردهاند. چرا؟ سیستمی که سامسونگ برای گوشیهای خود انتخاب کرده خیلی پیچیده بود و مشتریان آن را بهعنوان یک سیستمعامل کاربرپسند ندیده بودند.
مردم بهصورت گسترده به گوشیهای اپل اقبال نشان دادند و اپل هم از این فرصت بوجود آمده در بازار استفاده کرد و در مدت کوتاهی یک گوشی جدید را به بازار معرفی کرد. در حال حاضر بازهم اپل به رهبر این بازار تبدیلشده و همانطور که میبینید یک شرکت تنها بر ویژگیهای محصول خود تمرکز کرد(سامسونگ)، در حالیکه دیگری بر روی تجربه و قبیله خودش تمرکز کرد(اپل).
برندسازی بدون عمل به قول دادهشده فقط و فقط یک دروغ است و موجب میشود که مردم پس از مدتی دلسرد شده و به سراغ چیز بهتری بروند، اما عمل کردن به قول دادهشده مطمئناً موجب متمایز شدن و برجسته شدن برند شما میشود.
منبع: http://ibazaryabi.com
به نظر شما آنچنان که بسیاری از جوانان ادعا میکنند، فیسبوک دیگر یک شبکه مرده است؟ یا آنچنان که مارک در چند هفته گذشته گفت آمار بازدید از آن در طی یک روز از یک میلیارد نفر گذشته است؟
در این مطلب راهکارهایی را برای شما معرفی میکنید در رابطه با استفاده از تمامی ظرفیتهای شبکه فیسبوک برای کسبوکار خودتان تا در آینده نهچندان دور که شرایط استفاده از تبلیغات آن در ایران هم آسانتر میشود، از آن بهعنوان ابزاری برای رونق بیشتر کسبوکار خود بهره ببرید.
شاید شما هم تاکنون زیاد شنیده باشید که فیسبوک در حال مرگ است یا دیگر قدیمی شده یا بالاخره نوبت کنار رفتن این هم میرسد و بسیاری دیگر از این صحبتها . . . اما با داشتن 1.5 میلیارد کاربر فعال در طول ماه مطمئنا این شبکه به این زودی کنار نرفته و تغییرات بسیار زیادی را جهت تغییر در منحنی عمر آن شاهد خواهیم بود. از طرف دیگر تبلیغات و بازاریابی در فیسبوک حوزه و صنعتی بسیار متفاوت و گسترده است که به هیچوجه قابل پوشش دادن در یک مطلب نبوده و هرکسی توان و شرایط اظهارنظر در مورد آن را ندارد. البته در این رابطه توسط کارشناسان مختلف این حوزه بایدها و نبایدهای بسیاری زیادی مطرحشده که سعی کردم در این مطلب 10 مورد از برترینهای آنها را برای شما مطرح کنم.
ابتدا توجه شما را به اطلاعاتی ساده و اما کوتاه در رابطه با این شبکه جلب میکنم:
1- در هر ثانیه 5 پروفایل(نمایه) جدید در این شبکه ایجاد میشود.
2- 30 میلیون کسبوکار مختلف در دنیا وجود دارند که حداقل یک صفحه برای ارتباط با مخاطبین خود در این فضا ایجاد کردهاند.
3- 234 میلیون دلار کالا و کادو از طریق لینکهای این شبکه در فصل دوم سال 2014 خریداریشده است.
4- هر روز 1 میلیون جستجو از طریق این شبکه انجام میشود.
5- 1.49 میلیارد کاربر فعال در طی هر ماه از این شبکه استفاده میکنند.
5 باید غیرقابل چشمپوشی برای ارتقاء کسبوکار خودتان از طریق این بستر:
1- محتوای دستاول منتشر کنید: مخاطبین شما میخواهند بدانند چه عاملی موجب منحصربهفرد بودن شما نسبت به رقبای شما میباشد.
2- برای خدمات مشتریان ارزش قائل شوید: مشتریان خوشحال مشتریانی هستند که به نزد شما باز میگردند. شرکتهایی که خدمات مشتری برایشان ارزش دارد، در پاسخگویی مناسب به مشتریان خیلی سریع عمل میکنند، خصوصاً در زمینه شبکههای اجتماعی.
3- یک استراتژی برای خود ایجاد کنید: محتوای بسیار مناسب بصورت مرتب و هدفمند منتشر کنید. از اطلاعات آماری فیسبوک در رابطه با صفحه خود ببینید مخاطبان شما در چه ساعاتی بیشتر فعالیت دارند و برنامه انتشار محتوای خود را بر اساس آن برنامهریزی کنید.
4- از مخاطبین خود بازخورد دریافت کنید: اگر قصد ارتقاء و بهبود خدمات و محصولات خودتان را دارید، از آنها سؤال بپرسید و بطور فعالانه به نظرات آنها گوشداده و از آنها استفاده کنید. دریافت بازخورد در این محیط ساده است: میتوانید یک باکس نظرخواهی در مورد خودتان و . . . بر روی صفحه اضافه کنید، به نظرات پاسخ دهید، یک نظرخواهی برگزار کنید و . . .
5- اطمینان داشته باشید: درخواست از مخاطبان به طور مستقیم برای لایک کردن پستها یا اشتراکگذاری محتوای شما یا انتشار محتوایی تحریککننده برای دریافت لایک بیشتر بصورت روشن و صریح از طرف فیسبوک منع شده است. چرا اگر محتوای خوب و با ارزشی را منتشر کرده باشید، مخاطبین شما بطور خودکار از اشتراکگذاری با دوستان خود خوشحال خواهند شد.
5 نباید غیرقابل چشمپوشی برای ارتقاء کسبوکار خودتان از طریق این بستر:
1- استفاده از اطلاعات آماری ارائه شده توسط فیسبوک را فراموش نکنید: بازاریابی از طریق این بستر نیاز به فعالیت مستمر دارد. استفاده از این اطلاعات آماری به شما کمک میکند تا بخوبی متوجه شوید که محتوای شما به چند نفر نشان داده شده است، چند نفر بر روی لینک منتشر شده شما کلیک کردهاند و چند نفر با آن ارتباط برقرار کردهاند.
2- تنها از اعداد استفاده نکنید: استفاده از تعداد لایک های دریافت شده بهعنوان معیاری برای موفقیت شما تنها موجب گمراهی شما میشود. میزان دیده شدن، تعامل و ارتباط مخاطب و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری تنها معیارهایی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید. تنها بر نیاز مخاطبین خود تمرکز داشته باشید و توجه داشته باشید که اندازه صفحه شما اصلا اهمیت ندارد.
3- نفروشید: تبلیغات بر روی فیسبوک را به بخش تبلیغات فیسبوک واگذار کنید. فیسبوک بر اساس سیاستهای خود آن دسته از محتوایی را که مخاطبین را تشویق و ترغیب به خرید محصول یا خدمتی بکنند، اپلیکیشنی را نصب کنند و یا . . . جریمه میکند.
4- انتشار محتوای خود را خودکار نکنید: آن را شخصیسازی کنید! مردم اصلاً تمایل به برقراری ارتباط با رباتها ندارند.
5- هرزنامه منتشر نکنید: این بدترین کاری است که در این محیطها میتوانید انجام دهید. فقط در یک کلام میگویم، دست از این کار بردارید.
منبع: http://ibazaryabi.com
خواه در حال راهاندازی یک کسبوکار جدید باشید یا اینکه تصمیم بر برندسازی مجدد کسبوکار خود گرفته باشید، احتمال اینکه مجبور به اتخاذ تصمیمی در رابطه با رنگ در طی این فرایند باشید، بسیار زیاد است. البته در عین حالیکه رنگ میتواند موجب هیجان و جذابیت و تعامل بیشتر برای شما شود، استفاده از رنگ صحیح در میزان فروش برند شما موثر است. روانشناسی رنگ به شما کمک میکند تا بطور مستمر و یکپارچه اقدام به برقراری ارتباط کنید و مشتریان خودتان را متقاعد به خرید بکنید.
بسیار خوب دوستداشتنی است که به شما بگویم استفاده از رنگ قرمز موجب جلب توجه میشود و در واقع این رنگی است که شما باید حتما از آن بر روی وبسایت خود استفاده کنید، اما حقیقت امر این است که این موضوع قدری پیچیدهتر از این چیزی است که تصور آن را میکنید.
هیچ لیستی از رنگهایی که حتما باید برای یک کسبوکار خاص مورداستفاده قرار بگیرد وجود ندارد. همچنان که کسبوکار شما در بازار منحصربهفرد است(البته با فرض منحصربهفرد بودن یا حداقل داشتن مزیتهای رقابتی قابلتوجه)، پس رنگ مورداستفاده شما هم حتما باید منحصربهفرد باشد. اما با قدری بررسی میتوانید طیفی از رنگ را برای کسبوکار خود ایجاد کنید که با استفاده از آن قادر به جذب مشتریان و ساختن برند خود باشید.
ابتدا با تعریف قصد و نیت خود شروع کنید. چه چیزی کسبوکار شما را منحصربهفرد میکند، چرا مشتریان شما کاری که ارائه میدهید را دوست دارند و چه تأثیری میخواهید بر روی آنها داشته باشید؟ لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید و تنها سه مورد از آنها را انتخاب کنید که بطور کامل دربرگیرنده کاری است که شما در حال انجام دادن آن هستید.
حالا از روانشناسی رنگ بهره بگیرید – – این چهارچوب بسیار خوب و مناسبی برای ایجاد طیف رنگهایی است که برای شما و کسبوکار شما مؤثر واقع میشوند. به عبارتی شما میتوانید بررسی کنید و ببینید چه فصلی به بهترین وجه معرف کسبوکار شما میباشد.
کسبوکارهای بهاری
شخصیتهای بهاری اغلب خلاق و برقرارکننده ارتباط میباشند که بهسادگی و روشنی اهمیت میدهند. شخصیتهای بهاری اغلب بهعنوان شخصیت خودانگیخته، فعال و دارای تفکر رو به جلو شناخته میشوند. از رنگهای روشن، درخشان، واضح و گرم که همراه با ملایمت هستند استفاده کنید.
کسبوکارهای تابستانی
شخصیتهای تابستانی سازمانیافته، کارآمد، رمانتیک، ظریف و برازنده و بسیار زیبا هستند. شخصیت تابستانی کمحرف، متفکر و بصری میباشد. این شخصیت همچنین احساس مسئولیت بسیار زیادی نسبت به امور دارد و هرگز پشت شما را خالی نمیکند. از سایههای رنگ لطیف و حساس، سرد و آرام استفاده کنید. خطوط روان و نرمی و ملایمت تُن رنگ به شدت نشانه تابستانی بودن آن است و سبک آبرنگ (رنگهای روشن) بهترین تأثیر را دارد.
کسبوکارهای پاییزی
شخصیتهای پاییزی خاکی، ارگانیک، ارزش محور و اجتماعی هستند. برندهای پاییزی ارتباطی قوی با طبیعت دارند، عشق بسیاری برای گذشته قائل هستند و عطش بسیار زیادی برای درک چگونگی و چرایی مؤثر واقعشدن کارها دارند و اغلب از به چالش کشیدن وضع کنونی و طبیعی لذت میبرند. شخصیت پاییزی برای اجرای کمپینها بسیار خوب و مناسب است و همچنان که باید انتظار داشته باشید رنگها و سایههای گرم، سخت و شدید و البته آرام برای این کسبوکارها پیشنهاد میشوند.
کسبوکارهای زمستانی
در پایان، شخصیتهای زمستانی پویا، متمایز، نمایشی و مجلل هستند. زمستان فصل افراط و تفریط و شخصیت زمستانی اغلب متمرکز بر کاری است بر عهده گرفته است و هم از نظر کلیات و هم از نظر جزئیات بطور مناسب و بدون عیب و ایراد عمل میکند. سایههای سرد، روشن و با شدت زیاد را انتخاب کنید – – این تنها فصلی است که در آن استفاده از رنگ مشکی را توصیه میکنیم.
توجه داشته باشید که با استفاده از رنگهای مختص به یک فصل شما پیام پرقدرت و مطمئنتری را انتقال میدهید.
زمانی که فصل خود را انتخاب کردید، رنگهایی را انتخاب کنید که از پیام برند شما حمایت میکنند. به عنوان مثال، زرد انتقال دهنده پیام اعتماد، مثبت اندیشی، عزتنفس و خوشحالی است. قرمز رنگی فوقالعاده برای انتقال انرژی، قدرت و انرژی و سرزندگی است. آبی برای ارتباطات، روشنی در کارها، منطق و کارایی مناسب است. نارنجی برای خلاقیت، وفور و سرگرمی و لذت مناسب است، در حالیکه سبز آرامشبخش بوده و معرف تعادل و هماهنگی است.
با توجه به این موارد چرا در نوبت بعدی که در پی کار کردن بر روی هویت برند خودتان هستید، رویکردی ملاحظه کارانه تر اتخاذ نکنید؟ این کار مطمئناً موجب تفاوت قابلتوجهی در دنیای شما میشود.
منبع: http://ibazaryabi.com
خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم – و البته کار میکنیم – که بهواسطه فاصله زیاد بین مخاطبین محدود نشده است. تقریباً میتوان گفت که از هر نقطهای در دنیا قادر به سفارش گرفتن و فروش محصولات و بازاریابی خودمان هستیم و حتی میتوانیم آن را از طریق گوشیهای تلفن همراه خودمان هم انجام دهیم. حتی میتوانیم از این طریق اقدام به باز کردن بازارهایی بکنیم که قبل از وجود داشتن کامپیوترها، ایمیل و گوشیهای همراه اصلاً وجود نداشتند. هرچند که نکات منفی در رابطه با فنآوری که ما را در هر لحظهای در دسترس مخاطب قرار میدهد هم وجود دارد، اما چشمانداز در اختیار داشتن مشتریان بالقوه هیجانانگیز است. اما باید به این نکته هم توجه داشت که برخی از برقراری ارتباط با مشتری یا فروشندهای که قادر به ارتباط رو در رو نیستند، همواره ترس دارند. اگر با کسی ارتباط کاری دارید – یا قصد چنین ارتباطی را دارید – که در یک شهر یا کشور دیگر است، اصولا مواردی وجود دارد که از طریق آنها میتوانید ترس وی نسبت به این فاصله و ندیدن خودتان را از بین ببرید.
در رابطه با موقعیت جغرافیایی خود صادق باشید
بهمنظور مدیریت کردن انتظارات اجازه دهید تا تمامی مشتریان بالقوه شما از پیش بخوبی بدانند که موقعیت جغرافیایی که در آن حضور دارید در کجا واقع شده است. از این طریق به آنها بخویی می فهمانید که در طی این رابطه کاری ملاقات رو در رو به هیچ وجه ممکن نیست و اینکه تماس ساعت 10 صبح آنها ممکن است توسط شما یا فرد دیگر پاسخ داده نشود، چرا که ساعت 10 صبح آنها، در حقیقت ساعت 5 صبح شماست. البته اغلب بسته به حوزه و صنعت خاصی که در آن حضور دارید، مخاطب شما تحقیقاتی را در مورد شما میکند و این موجب اطلاع داشتن وی از این موضوع میشود، اما صادق بودن و اشاره مستقیم داشتن به آن از ابتدا نتیجه مثبتی برای شما خواهد داشت.
زمانی برای ارتباط چهره به چهره اختصاص دهید
صبر کنید!!! منظور من از اشاره کردن به نکته بالا کاملاً واضح و مشخص بود. خوشبختانه، فنآوریهایی از قبیل اسکایپ و … داشتن جلسات زنده و چهره به چهره را حتی در صورت عدم حضور فیزیکی شما در یک اتاق ممکن ساخته است. پس استفاده از این فنآوری یا پیشنهاد ممکن بودن چنین گزینهای در صورت نیاز را حتما به اطلاع مخاطب خود برسانید و همواره برای چنین ارتباطی از آمادگی فنی لازم برخوردار باشید. در صورت استفاده از ارتباط ویدئویی اسکایپ توجه داشته باشید که اگر اصولا در جلسات کاری خود با یک تیشرت و شلوار و معمولی ظاهر نمیشوید؛ پس برای یک جلسه مجازی از طریق اسکایپ نباید چنین لباسی بر تن داشته باشید.
باید بهگونهای موفقیت قبلی خود از راه دور را اثبات کنید
هرزمانی که ارتباطی را با یک مشتری جدید آغاز میکنید، همواره با منابع کافی برای معرفی مشتریان راضی گذشته خود به مشتری بالقوه جدید را در اختیار داشته باشید، خصوصاً اگر طرف مقابل شما یک فرد مستقل نیست و به نمایندگی از یک شرکت بزرگ با شما وارد یک ارتباط شده است. حتما از آنها بخواهید تا با یکی از مشتریان راضی شما که البته آن هم در فاصله زیادی قرار دارد، ارتباط برقرار کنند، تا از این طریق به موفقیتآمیز بودن و ممکن بودن این ارتباط تجاری از راه دور باور پیدا کنند.
پاسخگو باشید
توجه داشته باشید که این نکته بسیار حائز اهمیت است، خواه مشتری شما فاصلهای بهاندازه یک خیابان از شما داشته باشد یا اینکه در آنطرف قارهای باشد که کشور شما در آن واقعشده است. همواره باید اطلاعرسانیهای کافی در رابطه با پیشرفت کار در اختیار آنها قرار دهید و توجه داشته باشید که تماسهای تلفنی آنها و ایمیلهای رسیده از طرف آنها همه و همه در یک بازه زمانی منطقی از شرف شما پاسخ داده شوند.
در صورت نیاز برنامه زمانی خود را تطبیق دهید
ساعت 9 صبح تا 5 عصر شما ممکن است با ساعت 9 صبح تا 5 عصر آنها متفاوت باشد. به همین دلیل هر از چند گاهی نیاز دارید تا برنامه کاری و زمانی خود را بگونه ای تنظیم کنید که در طی ساعت کاری و فعالیت آنها در دسترس آنها قرار داشته باشید، حتی اگر ساعت طبیعی کار و فعالیت آنها بصورتی است که در حالت نرمال شما در آن ساعت خوب هستید. در حالیکه هیچ نیاز به در دسترس بودن شما در هرروز هفته و بصورت 24 ساعته نیست، اما توصیه میشود چنین رویکردی را برای یک یا دو بار در ماه اتخاذ نمایید.
اگر این موارد را بخویی رعایت نمایید، مشتری شما هرگز احساس داشتن فاصله از شمارا نمیکند. چراکه امروزه باوجود دنیای گستردهای که در اختیارداریم اما ابزار و امکانات خاصی برای پوشش دادن و کوتاه کردن این فاصله وجود دارد و هرروز بر تعداد این تصویر افزوده میشود.
منبع: http://ibazaryabi.com/
احساس میکنید دچار اشتباهاتی در فرایند بازاریابی در شبکههای اجتماعی شدهاید که باید این رسانهها را ترک کنید؟ نگران نباشید: همه ما این تجربه را پشت سر گذاشتهایم. گاهی ما تنها نیاز به لیستی از قوانین مهم و غیرقابل شکسته شدن داریم تا آنها سرلوحه برنامه خود قرار دهیم. این لیست در این مطلب ارائهشده، در بخش نظرات در دیگر قوانین تأثیرگذاری که فراموش کردهایم، به ما یادآوری کنید.
قانون شماره 1: همیشه گوش کنید
هیچی استراتژی در شبکههای اجتماعی بدون گوش دادن و توجه به صحبتهای کاربران وجود ندارد. اگر سردرگم هستید و نمیدانید برای یک پروژه جدید از کجا باید شروع کنید، برای گوش دادن به صحبتها و تعاملهای کاربران سرمایهگذاری کنید. مشتریان بالقوه شما در چه مورد صحبت میکنند؟ از چه شکایت میکنند؟ چه رفتاری برایشان ارزش دارد؟ چه مشکلاتی دارند که خدمت یا محصول شما آن را رفع میکند؟ لحن این صحبتها به چه صورت است؟ از این مطالب بصورت غیرفعال نکات بسیار بیشتری نسبت به یادگیری فعالانه یاد میگیرید، تا جایی که در زمان وارد شدن به میدان عمل خودتان از نتیجه آن شگفتزده میشوید.
قانون شماره 2: اول محتوا
اگر محتوای باکیفیتی در اختیار ندارید، پس در این شبکهها هیچچیزی باارزشی برای مخاطبین خود ندارید. هرگز پیش از تهیه کردن چنین محتوایی پیام و پیشنهاد خود را در اختیار مخاطبین قرار ندهید، چراکه برند شما تنها بهاندازه محتوای باکیفیتی که در اختیار مخاطبین قرار میدهید خوب و دوستداشتنی است. توجه داشته باشید که در بهکارگیری کارشناسان تولید محتوا اولین نکته توانایی شما به اعتماد کردن به آنها است.
قانون شماره 3: در شبکههای اجتماعی همهچیز فقط ارتباط دوسویه است
فراموش نکنید که در دنیای دیجیتال فراموش کردن اینکه مخاطب شما در پشت این صفحه رنگین چیزی غیر از یک انسان و جاندار نیست، امری بسیار ساده و آسان است. توجه داشته باشید که در این بین شخصیسازی کردن پیامهای نقش بسیار مهمی ایفا میکنند.
قانون شماره 4: قبل از انتشار محتوا حتما در مورد آن فکر کنید
هیچچیزی بهتر از شبکههای اجتماعی قادر به نشر شایعه و اخبار بد نیست، خصوصاً اگر این اخبار در رابطه با یک برند باشند. پس تبدیل به یک منبع یا سوژه خبری نشوید. بهترین راه برای اجتناب از این موضوع و کم کردن ریسک همیشه و همیشه داشتن سیاست فکر کردن قبل از انتشار محتوا است. سعی کنید این را تبدیل به یک عادت کنید که قبل از انتشار محتوا، چند نفر دیگر هم باید آن را چک کنند، یا اینکه یک فرایند خاص برای چک کردن آن در نظر بگیرید(مثلاً: آیا شما این حرف را به مادربزرگ خود میگویید؟ آیا به یک برندی که چنین چیزی را بیان کند، دیگر اعتماد میکنید؟)
قانون شماره 5: تأثیرگذاران بالاخره تأثیر میگذارند
اگر احساس میکنید در بین مرزهای تبلیغات سنتی گیرکردهاید، به یاد داشته باشید که تأثیرگذاران راه نجات شما هستند. موج جدید شبکههای اجتماعی فقط و فقط منتج از بازاریابی دهانبهدهانی است که از تأثیرگذاران این حوزه آغازشده و منجر به فروش میشوند. اگر با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید، فروش خوبی را تجربه میکنید که البته شناخت چنین افرادی پیش از هر چیز از قانون اول همین مطلب تبعیت میکند.
قانون شماره 6: استمرار و ثبات
همیشه گفتهاند که: آهسته و پیوسته برو!!! اگر در دنیای کسبوکار غیر دیجیتال میبینید که برندهای مختلف برای کسب موقعیتهای بهتر، کسب سود بیشتر و ورود به یک بازار جدید همواره در تلاش و تکاپو برای پیشی گرفتن از یکدیگر هستند، این را بدانید که اینجا یک حضور مستمر یک حضور قابلاعتماد است. هرقدر بیشتر بمانید، دنبال کنندگان بیشتری نصیب شما میشوند. هرچند که برخی از آنها ممکن است جذب برندهای رنگینتر شوند، اما چیزی که در این عرصه دارای ارزش است، برندهایی هستند که مخاطب میتواند به آنها اعتماد کند، برندهایی که هرروز در یکزمان مشخص با محتوای نو از راه میرسند.
منبع: http://ibazaryabi.com/
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
مجموعه 2 عددی طرح معرق خانه شامل 2 طرح معرق خانه: 1.طرح معرق خانه ویلا سلطنتی 2.طرح معرق خانه گوتیک دارای راهنمای اسمبل قطعات ابتدا نقشه ها را چاپ کرده و سپس به روی تخته انتقال داده و برش زده و با توجه به شماره گذاری قطعات و همچنین شکل کامل شده آن ، آنها را به هم ... ...
برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول) همراه با پاسخ شامل: 9 جلسه تعداد صفحات: 11 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf ... ...
کتاب صوتی بسیار مفید #روانشناسی_تصویر_ذهنی اثر: #ماکسول_مالتز ترجمه: مهدی قراچه داغی کیفیت اجرا: خیلی خوب ... ...
کتاب صوتی کتاب_واپسین_گفتار ( یا عالم اوراسینا) ازاسپالدینگ_نویسنده_کتاب_معبدسکوت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت اثرات روانی خنده درمانی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 20پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهخنده درمانی چیستاهمیت لبخندآثار مثبت خندیدنفواید جسمانی خنده و... ... ...
پاورپوینت کامل فصل سوم ریاضی چهارم ضرب و تقسیم(همراه با حل تمارین) این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 68 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...
سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال میرسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهشهای معاصر چیزهای بسیار تعجبآوری را میگویند، حقایق شگفتآور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی انجام ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
تعداد صفحات: 11 نوع فایل: WORD + فایل هدیه: نمونه مصاحبه تشخیصی افسردگی و اعتیاد (8صفحه) فهرست مطالب: شرح حال (مشخصات، علت ارجاع، شکایت عمده، مشکلات موجود و ...) معاینه وضعیت روانی تشخیص مصاحبه بخشی از متن فایل: م: خوابت چطوره؟ ب: زیاد خوب نیست، اگار ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کیست هموراژیک تخمدان و درمان آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهکیست تخمدان هموراژیک چیستانواع کیست هموراژیککیستهای فولیکولارکیستهای لوتئالعلائم کیست هموراژیک علت کیست هموراژیک عوارض کیست ... ...
دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت بازسازی ویرانه ها درس 22 مطالعات اجتماعی پایه پنجم فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 19 پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26 پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی فونت ... ...
دانلود مجموعه 4 عددی طرح جنگنده شامل 4 طرح معرق جنگنده : 1. طرح معرق جنگنده تایفون 2.طرح معرق جنگنده چند منظوره 3.طرح معرق جنگنده حامل 4.طرح معرق جنگنده هریر دارای راهنمای اسمبل قطعات ابتدا نقشه ها را چاپ کرده و سپس به روی تخته انتقال داده و برش زده و با توجه به ... ...
قالب آماده رنگی پلاک خودرو word مناسب برای چاپ روی برگه A3 ... ...
دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 12 اسلاید قسمتی از متن پاورپوینت: بخش 18 تعیین نوع کسب و کار کسب و کاربه تمامی فعالیت های تولیدی، خدماتی، خرید و فروش کالا ها با هدف سودآوری، کسب و کار گویند. فروش و انتقال کالا ها و ... ...
عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27 شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 43 اسلاید تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...
دانلود حل المسائل کتاب انتقال حرارت هدایتی دیوید هان و نجاتی اوزیشیک David Hahn تعداد صفحات : 574 فرمت: PDF + دستنویس زبان: لاتین ویرایش: سوم عنوان لاتین: Heat Conduction نویسندگان: دیوید هان و نجاتی اوزیشیک David Hahn - Necati Ozisik این حل المسائل، کل فصل های ... ...
طرح معرق کشتی هانسیاتیک دارای راهنمای اسمبل قطعات ابتدا نقشه ها را چاپ کرده و سپس به روی تخته انتقال داده و برش زده و با توجه به شماره گذاری قطعات و همچنین شکل کامل شده آن ، آنها را به هم وصل کنید. در دو فرمت : jpg و PDF تعداد صفحه :4 عدد ... ...
حل المسائل کتاب معادلات دیفرانسیل و مسائل مقدار مرزی دیپریما و بویس ویرایش نهم William Boyce تعداد صفحات: 752 فرمت: PDF زبان: لاتین ویرایش: نهم عنوان لاتین: Elementary Differential Equations and Boundary Value نویسندگان: ریچارد دیپریما و ویلیام بویس William Boyce, ... ...
اقتصاد یا ترازمان به یک نظام اقتصادی در یک یا چند منطقه جغرافیایی یا سیاسی خاص اطلاق میشود و در برگیرنده تولید، توزیع یا تجارت و مصرف کالاها و خدمات در آن منطقه یا کشور میباشد. یک اقتصاد مجموع کل ارزش معاملات میان فعالان اقتصادی نظیر افراد، گروهها، سازمانها و حتی ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یامحبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا